Home > Blog > Hoe kan je meer bewegen op jouw werkplek?

Hoe kan je meer bewegen op jouw werkplek?

Geef je kantoorjob een boost van dynamiek met deze 10 ideeën:

  1. Maak een aantrekkelijke trap en moedig het gebruik ervan aan in plaats van de lift. Traplopen verbrandt maar liefst 11 keer zoveel calorieën!

  2. Loop eens naar het bureau van een collega in plaats van een e-mail te sturen. Het stimuleert je doorbloeding en het scheelt weer wat heen-en-weer e-mails in je inbox.

  3. Houd staande of wandelende vergaderingen. Het is efficiënter, creatiever en gezonder!

  4. Zorg voor een goede fietsenstalling en promoot het gebruik van de fiets in plaats van de auto. Het is gezond, goedkoop, milieuvriendelijk en helpt stress door files te vermijden.

  5. Introduceer dynamische zitoplossingen in je kantoor. Hier vind je inspiratie!

  6. Maak van de middagpauze een moment om te ontspannen! Plaats een tafelvoetbal- of pingpongtafel in een leuke ruimte. Succes gegarandeerd! Als dat te veel is, maak dan een ontspannende wandeling tijdens de lunchpauze.

  7. Creëer actieve werkplekken met een loopbandbureau of een bureau met fietsfunctie.

  8. Doorbreek het constante zitten. Maak staand werken mogelijk. Voorzie sta-bureaus zodat je rechtop kunt lunchen.

  9. Stimuleer een interne competitie, zoals een programma om 10.000 stappen per dag te zetten, gezamenlijke deelname aan wandel- of fietstochten, een jogging of een 10-mijl evenement voor een goed doel.

  10. Zorg voor een groene omgeving in het kantoor met planten en natuurlijke elementen. Het creëert een ontspannen sfeer en verbetert de luchtkwaliteit.


Geef je kantoorjob een boost van energie en maak van je werkomgeving een dynamische en gezonde plek!
Vorige post
Volgende post

Heb je nog een vraag over dit onderwerp? Contacteer onze adviseurs.